Det är tidningen Nordlys som tagit del av radardata från norska försvaret när det gäller olyckan i Oajevágge i närheten av Ritsem under natten mot fredag förra veckan.
Det visar att flygplanet ändrade kurs, precis innan det störtade rakt ner i marken.
Läs mer: Hård kamp mot mörker och kyla
På bilderna från försvaret, som lämnat över materialet till svenska haverikommissionen, blir det tydligt att planet ändrat kurs åt öst istället för att styra rakt mot Tromsö, precis innan haveriet där båda piloterna på flyget omkom.
Läs mer: Kvarlevor hittade på olycksplatsen
Även det svenska Sjöfartsverket bekräftar kursändringen.
- Vi har sett att planet går mot höger lite innan det går ned, säger Daniel Lindblad på Sjöfartsverket till Nordlys.
Det är dock svårt att spekulera i vad kursändringen beror på enligt Ole Kristian Westberg, sektionschef på norska flygsäkerhetskommittén.
– Om trycket i kabinen sjunker ska piloterna genomföra en så kallad nödnedstigning. Först tar man på masker för att kunna andas och kommunicera med den andra piloten, sedan går man ner till under 14 000 fots flyghöjd. Det är normalt att göra en kursändring 90 grader till höger, säger Ole Kristian Westberg till Nordlys.
Piloterna hann också få iväg en mayday-signal till kontrollcentralen i Bodö.
Läs mer: Svaret kan dröja fler veckor
Jonas Bäckstrand från svenska Haverikommissionen ställer sitt hopp till vad den Svarta lådan kan visa.
– Vi har gott hopp om att få information från lådan. Det har visat sig att det är höljet runt lådan som är svårast skadat, säger han till Nordlys.