Stjärnvärvning på stjärnvärvning har presenterats. Målet är guld och det märks även på Luleå Hockeys biljettförsäljning.
Lanserningen av ett ståplatskort som gäller för alla Luleå Hockeys matcher (SHL, CHL, Riksserien och samtliga slutspel) har blivit en succé.
– Det har gått jättebra för oss. Det är imponerande att vi hundra dagar innan seriepremiären har sålt fler ståplatskort än vi gjorde under hela förra säsongen. Till och med mer än vi har gjort tidigare, säger Robert Hedlund.
Hade ni väntat er det här trycket?
– Det hade vi väl inte. Kan man komma upp till siffrorna från fjolåret och förbättra det, och det är det vi alltid strävar efter, får vi vara nöjda. På sätt och viss har vi nått dit vi vill. Men det finns mycket tid kvar till premiären så det går ju att sälja fler kort.
Även när det gäller sittplatser har försäljningen gått bra.
– Där ligger vi klart före där vi låg vid motsvarande tid förra året. Vi har ännu inte nått fjolårets siffror eller rekordnivåer, men vi hoppas självklart att det ska bli så.
Robert Hedlund säger att intresset för klubben känns hetare än på länge.
– Vi som jobbar inom klubben och fansen tror på laget. Det är dessutom en säsong som är 20-årsjubileum för när vi senast vann guld. Det skulle inte vara fel att kröna den säsongen med något fint, säger Hedlund.
Hemmapremiären blir ett sätt att minnas guldet från 1996. Då spelar Luleå Hockey i röda retrotröjor, utformade precis som guldtröjorna från 1995/96.