Mitt under säsongen 2014/2015 meddelades det att Northland Basket kommer att byta namn och huvudsponsor.
Laget spelade säsongen ut med namnet – men under torsdagen berättade klubben vad den kommer att heta framöver.
Man återgår till nygamla "Luleå Basket". Alltså samma namn som laget hade innan bytet till Northland.
– Det känns bra att vi kunnat landa en lösning där vi kan representera länet och Luleå i Europa. Att kunna ta med oss klubbens historik och vara en positiv aktör i byggandet av ett attraktivt län och ett attraktivt Luleå, säger klubbens ordförande Britta Stoltz-Lundström.
Klubben har varit väldigt nöjt med namnet "Northland Basket" tidigare. Och det fanns planer på att behålla det i någon form. "North Land Basket" är ett av alternativen som diskuterats.
Men här är hemligheten bakom att man valde att gå tillbaka till Luleå Basket: Reaktioner från fans – och människor på sociala medier.
– Det är viktigare än vad vi egentligen har trott. Det har vi sett med all debatt som har varit i media, er media, sociala medier. Det finns ingen av oss som varit någon form av socialt sammanhang utan att man suttit ner och diskuterat "vad ska ni heta? hur är det nu?". Det har varit väldigt starka önskemål om det lokala med Luleå, säger Stoltz-Lundström.
Var det dessa reaktioner som fick er att tippa över och välja Luleå Basket?
– Ja, så kan man säga. Vi har varit väldigt förtjusta i det här med Northland. Vi tycker att det symboliserar Norrbotten. Under den här tiden så har vi blivit ett regionalt lag och det är jätteväsentligt. Vi behöver ha stort intresse från hela Norrbotten. Det vi har varit rädda för är att minska det om vi har Luleå i namnet. Men vi uppfattar inte alls att det är så, säger hon.
Hur länge var det aktuellt att fortfarande heta någon form av Northland?
– Egentligen använde vi det för att ha ett begrepp över vad vi gör för näringslivet. Vi är mötesplats för vår region. Vi har använt det som arbetsnamn.
I och med det nygamla namnet ingår också klubben i ett fem år långt avtal med Rikshem som huvudsponsor för föreningen.
Men Britta Stoltz-Lundström vill inte prata några siffror i sponsringen.
– Det går inte att jämföra med det Northland Resources gick in med. De köpte namnet när vi hade en omsättning på fem miljoner. I dag har vi ungefär tio miljoner. Vi har ett oerhört mycket högre värde i dag och de köper inte samma ska.