Det handlar om en satsning mellan damlagidrott och näringsliv. Den kallas för ?Sensing a winner? och Luleå Basket har tagit täten i projektet. Tanken är att svenska damidrottsföreningar ska hitta nya, mer effektiva, sätt att arbeta med sina samarbetspartners.
Ett bättre samarbete ska leda till högre status för damidrotten samt ekonomisk vinning för både klubbar och företag.
? Det gär gäller inte bara Luleå Basket och inte bara basket. Det här gäller all damlagidrott i hela Sverige. Som det ser ut nu är det svårt att satsa på damidrott och det vill vi ändra på, sa Anna Jonsson då hon tillsammans med klubbens samarbetspartners lanserade den nya satsningen.
Luleå Basket vill, i och med satsningen, erbjuda företag nya sätt att synas. Det ska inte enbart handla om reklamskyltar på matcherna.
? Webben kommer ha en stor del i det hela. Där kan man synas året om, sa Anna Jonsson.
Luleå Basket har inlett kontakter med andra elitklubbar runt om i landet och berättat om sin nya affärsidé.
? Det har varit ett stort intresse även om vi är på ett tidigt stadium. Vi hoppas kunna knyta ihop säcken framåt våren, sa Jonsson.
Jan Petschler, regionschef för Sveriges Byggindustrier, berättade att man gått med i ?Sensing a winner? för att kunna locka till sig fler kvinnor till byggbranschen.
? Vi har letat efter en sådan här arena att marknadsföra oss på, sa han.
Ny satsning ska höja damidrottens status
? Vi ska jobba för att främja all damidrott i hela Sverige.Så sa Luleå Baskets klubbdirektör Anna Jonsson när klubben presenterade sin nya satsning.? Vi ska jobba för att främja all damidrott i hela Sverige.Så sa Luleå Baskets klubbdirektör Anna Jonsson när klubben presenterade sin nya satsning.
Luleå Baskets klubbdirektör Anna Jonsson.
Foto: Kurt Engström
Det handlar om en satsning mellan damlagidrott och näringsliv. Den kallas för ?Sensing a winner? och Luleå Basket har tagit täten i projektet.
Tanken är att svenska damidrottsföreningar ska hitta nya, mer effektiva, sätt att arbeta med sina samarbetspartners.
Ett bättre samarbete ska leda till högre status för damidrotten samt ekonomisk vinning för både klubbar och företag.
? Det gär gäller inte bara Luleå Basket och inte bara basket. Det här gäller all damlagidrott i hela Sverige. Som det ser ut nu är det svårt att satsa på damidrott och det vill vi ändra på, sa Anna Jonsson då hon tillsammans med klubbens samarbetspartners lanserade den nya satsningen.
Luleå Basket vill, i och med satsningen, erbjuda företag nya sätt att synas. Det ska inte enbart handla om reklamskyltar på matcherna.
? Webben kommer ha en stor del i det hela. Där kan man synas året om, sa Anna Jonsson.
Luleå Basket har inlett kontakter med andra elitklubbar runt om i landet och berättat om sin nya affärsidé.
? Det har varit ett stort intresse även om vi är på ett tidigt stadium. Vi hoppas kunna knyta ihop säcken framåt våren, sa Jonsson.
Jan Petschler, regionschef för Sveriges Byggindustrier, berättade att man gått med i ?Sensing a winner? för att kunna locka till sig fler kvinnor till byggbranschen.
? Vi har letat efter en sådan här arena att marknadsföra oss på, sa han.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!