När Luleå Hockey tog fram ett nytt klubbmärke inför fjolårssäsongen fick föreningen inte riktigt det gensvar man hoppats på.
Det nya, NHL-influerade björnhuvudet kallades för bland annat hund, råtta, bjärv och styggelse i sociala medier och internetforum - och en proteströrelse mot det nya klubbmärket växte fram. Dess främsta mål: Att försöka förmå Luleå Hockeys klubbledning att gå tillbaka till den gamla loggan, känd som Stålmannen, som användes från tiden efter Groko fram till 90-talets början.
Nu skrivs nästa kapitel i sagan om klubbmärket.
Någon gång i juni - exakt datum är inte fastställt ännu - kommer Luleå Hockey att genomföra sitt årsmöte för 2012.
Finns det majoritet
Enligt uppgifter till NSD har ett antal medlemmar i föreningen, främst från den inre kärnan av Luleås fans, lämnat in flera motioner om att byta klubbmärke.
- Jag har hört talas om det. Jag kan säga att vi i Luleåfans står bakom ett byte av klubbmärke, för oss är Luleås rätta klubbmärke det med stålmannen och jag tror att det finns en bred majoritet för det här, säger Jonas Hermansson, ordförande i supporterklubben Luleåfans.
I Luleå Hockey råder, som i alla föreningar, full demokrati. Det årsmötet beslutar måste klubbledningen genomföra - vare sig man vill det eller inte.
- Så är det. Luleå Hockey styrs av medlemmarna och det ska man ha full respekt för. Vid ett årsmöte kan en sån sak bestämmas där, säger Luleå Hockeys klubbdirektör Jidström.
Handlar om miljonbelopp
Men samtidigt kanske det går att komma överens om något när man pratar om det?
- Ja, exakt.
Det kan verka som en liten sak att bara byta ut ett klubbmärke. Men Jidström hävdar att en sån operation - vilket också skulle innebära att allt så kallat profilmaterial skulle vara tvunget att bytas ut - skulle kosta stora pengar för hela klubben.
- Jag kan inte säga exakt vilka summor det handlar om, men det är stora pengar. Det rör sig om miljonbelopp, säger Jidström.
...och en sån utgiftspost antar jag inte finns med i nästa års budget.
- Nej, den har vi inte tagit höjd för i kommande säsongs budget.
Jidström hävdar att en så pass stor, oförutsedd, utgift kan få allvarliga konsekvenser.
Man kan till och med ställa en förändring av klubbmärket mot en potentiell stjärnvärvning.
- Det skulle slå på föreningen på alla plan, det är inget snack. Även på det rent sportsliga.
Jonas Hermansson ställer sig mer kallsinnig till den verklighetsbeskrivningen.
- Ja, det kanske kostar lite, men å andra sidan: Hade de råd att ta fram ett nytt klubbmärke i fjol så får de kanske ta den kostnaden i år igen.