De gick miste om en del publikintäkter i början av säsongen, då antalet åskådare begränsades till 2 200.
Men sedan restriktionerna hävdes har Coop Norrbotten Arena varit fylld till 96 procent.
– Det är helt makalöst säger Stefan Enbom.
Sedan fortsätter han:
– Vi har aldrig varit i närheten av sådana siffror förut.
De hade något mindre publik när de mötte Frölunda och Rögle innan uppehållet, men han tror att det kommer bli fullsatt när de under mellandagarna möter Örebro och Leksand.
– Det är inte många biljetter kvar till matchen vi har den 26:e, och vi har sålt många till matchen som spelas den 30:e, säger Stefan Enbom.
Styrelsen valde att ge en del av det överskott som publiktillströmningen har inneburit till sportcheferna, Stefan Nilsson och Ulf Engman.
Tillskottet gick till värvningen av Sami Lepistö.
– Vi hade nog försökt värva honom ändå, säger Stefan Enbom.
Han fortsätter sedan:
– Men det gjorde beslutet enklare för oss.
Hur stort plus tror du att ni kommer göra om det fortsätter att komma lika mycket publik på matcherna?
– Det går inte säga en siffra. Det är fortfarande för många om och men. Men i så fall kommer det att bli ett bra resultat.
– Vi är luttrade efter förra säsongen. Så vi tar inget för givet. Men vi är övertygade om att det kommer fortsätta komma mycket publik om nya restriktioner inte införs, tillägger han.
Finns det pengar till att förstärka laget ytterligare om det behövs?
– Vi har ett lag som vi tror kan gå hela vägen och är nöjda med den första halvan av säsongen. Att spela ihop ett lag med så många nya spelare tar tid. Vi har också haft en hel del skador. Men om det är någon spelare som skadar sig eller sportcheferna har goda argument så finns det möjlighet för oss att göra det.
Fakta
Så stor andel av biljetterna har SHL-klubbarna sålt till sina matcher sedan restriktionerna togs bort i slutet av september.
1. Rögle – 99 procent (4 906)
2. Luleå Hockey – 96 procent (5 907)
3. Örebro – 96 procent (5 297)
4. Oskarshamn – 88 procent (2910)
5. Leksand – 87 procent (6 672)
6. Frölunda – 83 procent (10 109)
7. Färjestad – 81 procent (6 710)
8. Skellefteå – 75 procent (4 379)
9. Växjö – 75 procent (4316)
10. Brynäs – 70 procent (5551)
11. Timrå – 67 procent (3 896)
12. Djurgården – 65 procent (5 303)
13. Linköping – 63 procent (5 179)
14. Malmö – 50 procent (6 424)
Fotnot: Siffran inom parenteserna är respektive klubbs publiksnitt.