Under fredagen var det inte bara derby mellan Boden Hockey och Kalix. Bodens nya matchställ blev offentliggjort.
Klubbmärket har försvunnit från bröstet.
Istället är det en sponsor som pryder bröstet och klubbmärket har placerats mot axeln på båda tröjärmarna.
I sociala medier haglar åsikterna. Sporten gick upp på läktaren för att höra vad Bodenklackens deltagare tycker om nya tröjan och där kom både ris och ros. En del tyckte bara att tröjan är snygg. Andra hade åsikter om just klubbloggans placering. Anna Eriksson är en som tyckte till.
– Hemmastället är snyggt. Men vi vill ha en lite större Boden Hockey-logga. Vi är ännu inte Hive Hockey, vi är Boden Hockey och det ska framgå tydligt, säger Anna Eriksson.
Joakim Svensson är marknadsansvarig i Boden Hockey. Han förklarar beslutet bakom den nya tröjan här:
– Varför vi valde att göra så här var för att vi fick in en stor huvudsponsor som är långsiktig och vill satsa och synas. I det läget vi beställde tröjorna var det inte klart om vi skulle få rätten att sälja namnet på hallen och då valde vi att göra så här. Vi kommer köra så den här säsongen och sen får vi se hur vi gör, men det här känns bra för oss.
Hur mycket får ni för det här?
– Vi får så att det räcker, vi är nöjda, säger Svensson.
Joakim Svensson menar att han fått in bra feedback. Men till de som är besvikna hintar han redan om att det kan vara en ny tröja på väg snart, med större logga.
– Jag tror att det här är accepterat, det hoppas jag. Men jag kan väl undslippa mig med att säga att det snart kommer en tröja till, så det där kanske löser sig.