Hemmapremiären ser ut att bli slutsåld: "Trycket har varit hårt"

Försäljningen har börjat stanna upp när det gäller säsongskorten. Men trycket på biljetterna till hemmapremiären mot Brynäs är hårt. "Vi går mot fullsatt", säger Luleå Hockeys klubbdirektör Stefan Enbom.

Foto: Petra Älvstrand / Frilans

Ishockey2018-09-04 15:09

Han är nöjd med säsongskortsförsäljningen.

– Det har gått bra. Vi ligger sex procent högre än vad vi gjorde förra året, och vi hoppas kunna sälja ytterligare några kort innan premiären, säger Stefan Enbom.

För två och en halv vecka sedan låg man fyra procent högre.

– Men vi ligger bra till ändå. Och när serien är igång och snacket om vårt nya matcharrangemang tagit fart tror jag att vi kommer få se en ökning när det gäller försäljningen av lösbiljetter, säger Stefan Enbom.

Sedan tillägger han:

– Det är många som inte riktigt verkar ha förstått hur häftigt det kommer att bli. Men efter premiären kommer alla veta.

Hur ser biljettförsäljningen inför hemmapremiären ut?

– Vi började sälja lösbiljetter i fredags. Och trycket har varit hårt sedan dess. Vi går mot fullsatt.

Han tror också att man kommer höja publiksnittet jämfört med förra säsongen med fem till tio procent.

– Men inte bara för matcharrangemangets skull. Vi har ju två spännande lag också, säger Stefan Enbom.

Föreningen har även vidtagit åtgärder för att locka fler bortasupportrar till arenan.

– Det blir en helt annan stämning när det är två klackar i arenan, och vi vill göra det trevligare för de som kommer hit. Vi håller bland annat på att ordna en bar och kiosk åt dem bakom läktaren, säger Stefan Enbom.

Han tillägger sedan:

– Sedan har vi reserverat sittplatssektionen ovanför ståplatsläktaren till bortalagens supportrar. Tanken är att de ska kunna använda den som aktiv sittplats.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!