Tävlingarna inleddes på fredag och avslutades på söndag och precis som vanligt var det till lördagens tävling som den största publiken hittade.
– Det har varit kanontävlingar där det värsta har varit ett par små saneringar, säger Jessica Lundgren, tävlingsledare.
Peter Nordlund, SHRA Luleå, var antagligen mer lättad än glad efter sin seger mot lagkompisen Lars Berglund i klassen Pro Street.
– Ingenting har funkat bra. Vi har verkligen fått jobba från morgon till natt för att få bilen att gå, säger segraren i Pro Street Peter Nordlund och fortsätter.
– Vilket team jag har – det har aldrig varit något dåligt humör trots allt skruvande.
Nordlund fick en bra start på tävlingarna, men ganska snart började strulet.
– Det var kopplingar, kamaxellyftare och stötstänger som gick sönder och sedan hade jag också problem med växellådan, förklarar Nordlund.
Hann du bli orolig?
– I natt trodde vi att allt skulle funka, men redan i första heatet så återkom problemen. Det blev sanering av banan och det köpte oss lite extra tid och vi klarade av att få ihop bilen.
Hur högt värderar du denna seger?
– Det var riktigt roligt att vi fick vinna. Det här var en seger för hela teamet och inte bara mig själv.
Till årets tävling var 117 ekipage anmälda vilket får ses som ett bra antal.
– Den här banan är en av de få banorna i Sverige som har ett ökande antal deltagare, säger Jessica Lundgren.
Den största klassen i årets upplaga var Junior Dragster som hade samlat 25 stycken förare.
– Juniorerna är våran framtid och i år var det osedvanligt många anmälda vilket är riktigt bra.
Tvåa i den klassen blev Elias Otvall från Piteå och han blev tvåa efter Felicia Olsson från Mora.
Trots de fina tävlingarna är det nog många på läktarplats som saknar monsterklassen Top Fuel.
– Publiken hade säkert gärna sett Top Fuel, men det har att göra med säkerhet och ekonomi. Den är så dyr i dag så vanliga föreningar har inte råd att ha en sådan klass och jag kan nästan säga att jag är glad att vi inte har klassen Top Fuel, säger SHRA Luleås vice ordförande Germund Lindbäck.
Andra länsförare som höll sig långt framme var Rolf Berglund, Piteå, som vann klassen Street före Mikael Nilsson, Luleå.
I klassen Super Gas Bike segrade Kurt Andersson, Boden.