"Skuggan" kliver in i Luleå - som säljare
LULEÅ. Stefan "Skuggan" Nilsson har frälst Luleå Hockey många gånger.Nu kliver den forne passningskungen in i handlingen igen - för att ragga sponsorer till föreningen.- Vi tror att det ska kunna generera mycket pengar, säger Nilsson.
Foto: Pär Bäckström
Nu är förhandlingarna klara.
Stefan Nilsson och Tony Stjernström ska, på provisionsbasis, jaga nya sponsorpengar ute i länet.
Inte anställda av Luleå Hockey
- Vårt fokus ligger på att jobba mot kunder utanför Luleå. Att göra Luleå Hockey till länets lag även bland företagarna, säger Nilsson.
- Problemet hittills har varit att Luleå Hockeys organisation inte varit stor nog för att skapa en relation med företagen ute i länet. Far vi bara ut och träffar folk så visst finns det engegemang och en vilja att stötta, det är jag helt övertygad om. Det finns absolut någonting för oss att göra ute i länet, säger Nilsson.
Är ni inte tio år för sent ute?
- För sent vet jag inte, men givetvis skulle man ha anställt folk på marknadssidan tidigare. Men det är inte mycket att göra åt, jag tycker det är helt rätt att göra en satsning i dagsläget.
Störst börs vinner?
- Ja, hur man än pratar om det sportsliga så måste man ha in pengar, marknadsbiten är extremt viktig. Där har Luleå haft det tufft i och med att de har varit så få.
Nilsson och Stjernström är inte anställda av Luleå Hockey. De tar istället ut en andel på de eventuella summor som de drar in åt föreningen.
Hur stor andel? Det får vi inte veta...
- Vi har valt att hålla det internt, så det vill jag inte gå ut med, säger Stefan Nilsson.
Hur mycket pengar kan ni dra in?
- Jag vill inte spekulera i summor, men det är en stor del i vårt bolag. Givetvis tror vi att det ska generera mycket pengar. Men hur mycket vill jag som sagt inte spekulera i, det hänger mycket på hur bra vi jobbar.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!