Här är reklamfilmen för Luleå som blivit en viral succé.
70 delningar den första halvtimmen. När filmen #Theluleaway hade premiär på fredagsmorgonen tog visningarna i sociala medier fart direkt på Luleås webbsidor.
#Theluleaway har skapats av filmaren Jacob Nilsson, bolaget Silverview. Han har varit ute och filmat Luleås isvägar, svävarfärder och vintersolljus sedan i vintras och det hela har resulterat i en film som visar Luleå året runt. Filmen är gjord på uppdrag av Visit Luleå med text av Viktor Johansson från Meramedia.
Läs mer om killarna bakom filmen på norrbottensaffarer.se.
– Vi tror mycket på den här filmen. Den ska hjälpa oss att sälja in staden som destination, och vi vänder oss till den sociala medie-världen, sade Visit Luleås vd Jenny Hellman vid presentationen.
VIll du se fler filmer av Jacob Nilsson kan du kika in här: https://www.facebook.com/silverview.se eller här https://vimeo.com/silverviewse.