Nytt projekt för utveckling av digital kompetens

Det är för att främja besöksnäringens digitala kompetens som projektet Heart of the digital story valts ut av Tillväxtverket.

Pontus Johansson (Arkivbild)

Pontus Johansson (Arkivbild)

Foto: Petra Älvstrand

Turism & besöksnäring2021-05-27 11:14

Heart of the Digital story har blivit utvalt till ett av 16 nationella projekt för att utveckla besöksnäringens digitala kompetens, vilket finansieras av Tillväxtverket   

– Vi är jätteglada att vårt projekt prioriteras som ett av få i Sverige av Tillväxtverket, säger Jessica Wennberg, vd för Heart of Lapland Ekonomisk förening och fortsätter:

 – Jag tror att vi gick igenom nålsögat eftersom vi ville erbjuda en praktisk och konkret utbildning där vi utgår ifrån färsk och fungerande kunskap på området.

 Pontus Johansson som är ägare till kontot @sweden vilket är största kontot om Sverige på Instagram med drygt 380 000 följare, och Li Skarin på produktionsbolaget Massa Media kommer att hålla i utbildningen i samarbete med Heart of Lapland.

 – Nu ska vi snabbt igång så att vi kan fånga sommarmånaderna till att säkra upp ett starkt säljmaterial inför 2022 som kommer bli ett starkt år för besöksnäringen, avslutar Pontus Johansson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!