De är branschens mest hållbara varumärke

Svenska konsumenter har för tolfte året i rad utsett Telia till det mest hållbara varumärket inom telekom. Studien, gjord av Sustainable brand index, undersöker i vilken utsträckning som konsumenter kopplar samman varumärke med hållbarhetsarbete.

Svenska konsumenter har för tolfte året i rad utsett Telia till det mest hållbara varumärket inom telekom i Europas största studie om hållbarhet, Sustainable brand index. Studien undersöker i vilken utsträckning som konsumenter kopplar samman varumärke med hållbarhetsarbete.

Svenska konsumenter har för tolfte året i rad utsett Telia till det mest hållbara varumärket inom telekom i Europas största studie om hållbarhet, Sustainable brand index. Studien undersöker i vilken utsträckning som konsumenter kopplar samman varumärke med hållbarhetsarbete.

Foto: Hanna Franzén/TT

Sverige2022-03-17 14:00

Hållbarhetsarbete inom Telia handlar om mer än miljö. Det hänger samman med digitalisering, som skapar förutsättningar för ett mer hållbart samhälle. Det skriver Telia i ett pressmeddelande.

– Ett hållbart digitalt samhälle inkluderar alla och det innebär att säkerställa tillgång till både uppkoppling och digitala färdigheter, säger Anders Olsson, vd för Telia Sverige.

För att skapa en hållbar vardag för människor, företagare och samhället i stort pågår en rad initiativ som är integrerad i Telias strategi och verksamhet. 

Sustainable brand index är Europas största varumärkesstudie om hållbarhet, som baserar sig på i vilken utsträckning som konsumenter kopplar samman hållbarhetsarbete med varumärke. Varumärken väljs ut oberoende och årligen inom en mängd olika branscher, baserat på marknadsandelar, omsättning och allmän varumärkeskännedom. Syftet med dessa kriterier är att skapa ett urval som speglar de varumärken som konsumenterna möter i sin vardag. I Sverige för 2022 har 24 300 respondenter intervjuats om 409 varumärken i 35 branscher.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!