– Tack för det! Vad spännande.
Hur är det att vara handlare i Norrbotten?– Det är bra. Vi har haft en stadig tillväxt i många år. Kunderna tycker om våra produkter och det vi gör, det är roligt.
Ni har satsat åtta miljoner kronor på Mio-butiken i Piteå, berätta!– Det är i princip en helt ny butik. Vi har gjort om allting utifrån och in. Golv, tak, inredning – ja, allting är nytt. Vi påbörjade renoveringen i augusti och blev färdiga till påsk.
Hur kommer det sig att ni ville göra en så pass stor renovering?– Som sagt så har vi haft en bra tillväxt med många kunder från hela Norrbotten som handlar hos oss. Samtidigt var den gamla butiken lite sliten, det var dags att rusta upp den. Vi tror på Mio-konceptet som sådant och kände att det var kul för såväl personal som kunder med en ny, fräsch butik.
Vad säger du om resultatet?– Jag är supernöjd! Vi har fler kunder nu än tidigare, så det har gett resultat.
Men du har ju en till Mio-butik också, vad händer där?– Jo, det stämmer. Butiken i Boden hålls tyvärr stängd fortfarande. Taket rasade in i vintras och vi håller i nuläget på att riva och ha kontakt med försäkringsbolaget. Sedan ska butiken byggas upp igen och allt detta tar sin tid. Som det ser ut just nu får vi serva länet från Piteåbutiken.
Vad har du för planer för framtiden?– Först och främst att försöka få ordning på Bodenbutiken. När vi gjort det kanske det på sikt kan bli ytterligare någon butik i framtiden, det vet man aldrig.
Varför ville du satsa på just handelsbranschen?– Det var inte valfritt, pappa hade butik innan så jag var väl tvingad till det. Nä, skämt åsido, det är en kul bransch. Jag tycker om alla positiva kundmöten. Och så tror jag på Mio som kedja. Den har gått jättestarkt och ser ut att fortsätta på den linjen.
Blir det någon semester?– Javisst, jag är faktiskt på semester just nu. Så min sommar kommer att bestå av lite semester och lite jobb. Som det ska vara, helt enkelt.