"Jag kände ingen dålig lukt"

Samuel Bernberg, fastighetschef på Munksundsbo, säger att han inte kunnat hitta några registrerade felanmälningar från fastigheten. Han har inte heller känt någon lukt.

PITEÅ2018-09-17 20:47

Samuel Bernberg förklarar att Munksundsbo har ett samarbetsavtal med HSB. Att det är HSB:s kundservice som tar emot felanmälningar som görs av Munksundsbos hyresgäster. Felanmälningar som registreras och bedöms och därefter åtgärdas av Munksundsbo om det är så att man anser att problemet bör fixas.

– Jag kan inte hitta några anmälningar om dålig lukt i den fastigheten, säger han.

Samuel Bernberg säger att avsaknaden av registrerade anmälningar i det aktuella ärendet möjligen kan bero på något tekniskt fel i systemet.

– Jag misstror inte våra hyresgäster, så någonstans har det fallerat.

Samuel Bernberg var själv på besök i fastigheten i början av augusti.

– Jag kände då ingen dålig lukt i trapphuset. Jag har senare pratat med byggarbetarna som håller på med en stor renovering av en av lägenheterna i samma trappuppgång och som varit där i flera månader. De har inte heller känt någon konstig lukt.

En stund efter att PT avslutat samtalet med Samuel Bernberg, ringer han upp och säger att han tittat en gång till i systemet.

– Det stämmer att det gjordes en felanmälan från fastigheten. Den innehöll problem med en spis, vilken åtgärdades, varpå ärendet släcktes. Nu ser jag att den anmälan även tar upp dålig lukt i trapphuset. Det var den mänskliga faktorn som låg bakom att det missades.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om