Carola Lundgren och medarbetarna på Revisionären satt och spånade på hur de skulle sticka ut jämfört med andra revisionsbyråer.
– Jag hade precis köpt en knallgul Mini Cooper som alla tyckte var cool. Då kom vi på att vi skulle göra en film där vi kombinerade bilen med att vi skulle söka folk. Vi ville göra något annorlunda. Om filmen visar lite hur vi är så tänkte vi att rätt personer kommer att söka till oss, säger hon.
Vad fick filmen för respons?– Svinbra! Det är därför vi gjort en uppföljare, det är många som har frågat om det. För att vara en företagsvideo så blev det jättemånga delningar, det var över all förväntan. Så vi gjorde samma sak nu när vi behövde en auktoriserad revisor.
Hur många ansökningar fick ni in?– Kring 70 ansökningar.
Ledde det till anställning?– Ja, själva videon ledde till tre anställningar på hösten.
Nu har ni gjort en uppföljningsvideo, berätta!– Där måste jag ge en eloge till Mikael Sundkvist från P-town.se som har gjort filmen. Det var han som tyckte vi skulle göra en uppföljning eftersom den första blev så bra. Sen har personalen hakat på, alla blev inspirerade och taggade av att den första videon tog fart och att vi fick så mycket positiv feedback.
Kommer ni använda detta grepp även nästa gång ni anställer?– Vi får se. Vi har en annan grej på gång som vi ska lansera i mars, säger Carola Lundgren.