Årets Varumärke i Piteå når kunder över hela världen

De är allt annat än norrländskt blyga. Med sitt kaxiga och djärva varumärke har Årets varumärke Northern hooligans satt Piteå på kartan.

Northern Hooligans utsågs till Årets varumärke. Jonas Berglund tog emot priset.

Northern Hooligans utsågs till Årets varumärke. Jonas Berglund tog emot priset.

Foto: Elin Parmhed

Piteå2022-05-06 21:55

Årets varumärke går till ett företag eller en organisation som arbetat strategiskt för att utveckla varumärket för sitt företag eller sin produkt eller tjänst. Varumärket ska haft en stark utveckling under året såväl i kännedom som attityd, samt bidragit med betydande roll till företagets eller organisationens resultat. De ska också ha synts utanför Piteå och därigenom satt Piteå på kartan.

Northern hooligans är Årets varumärke i Piteå och under fredagskvällen tog Jonas Berglund emot priset på Pite havsbad där Piteås näringsliv samlats för Piteå business awards.

Hur känns det?
– Obekvämt, jag är ett black metal-band på schlagerfestival, säger Jonas Berglund.

Motivering: "Northern Hoolighans är inte norrländskt blyga utan kaxiga med ett djärvt varumärke. En blandning av outdoor och streetmode som attraherar både unga och vuxna med rötterna utanför storstadsområdena. Ett varumärke som tror på naturen och att stora saker kan komma från små platser. Märket finns representerade av butiker i hela Sverige och e-handeln når kunder över hela världen."

Årets Varumärke

Priset delas ut av Creative North och juryordförande är Niclas Wikström, Oh My.

Övriga nominerade är Pireva och Sparbanken nord. 

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!