Investeringen som är den största sedan familjebageriets start för 70 år sedan ligger på fyra miljoner kronor. Ägaren, Bengt-Olof Olofsson, berättar att det blir en ny stenugn för att höja kvalitén på brödet samt en packmaskin som gör att brödet ser bättre ut i påsen.
– Vi satsar även på varumärket och det ska bli en ny grafisk design med nytt utseende och allt. Vi vill lyfta det lilla lokala bageriet.
Företaget gör även andra marknadsföringsinsatser, däribland ska de numera synas på Facebook.
Orsaken till satsningen är att de vill ta nytag i samband med att bageriet till hösten fyller 70 år.
– Vi behöver utveckla oss för att förbättras. Vi satsar på den bästa kvalitén på stenugnen och packmaskinen då vi tror att vi har igen det i slutendan, säger Bengt-Olof Olofsson.
I dagsläget har bageriet 20 anställda.
År 2014 och 2015 gick företaget lite sämre, 2016 blev det plus i kassan.
– Nu ligger vi på en vettig trend, annars skulle vi inte våga satsa.