2018 var ett bra, men tufft år för InTime. Lagar som dataskyddsförordningen GDPR gjorde entré och Josefine Åhl och Marina Lahti fick jobba stenhårt för att säkra upp sitt system och utbilda sina kunder i vad de får skicka och inte får skicka. Från det tuffa året gick de in i 2019 och gjorde ett succéår.
– Det senaste året har vi slagit alla rekord, säger företagets vd Josefine Åhl.
Varför gick det så bra 2019?– Först och främst tack vare tjänsten vi har, som vår grundare Lars Nordström tog fram. Sedan tror jag mycket handlar om att vi har gjort saker rätt helt enkelt. Vi har haft is i magen, haft rätt fokus, varit bra på att läsa av marknaden och vi har varit bra på marknadsföring – säljet – och gjort det på ett smart sätt, säger Josefine som också lyfter fram hur de tar hand om sina kunder:
– Vårt mål är att ha en bra relation med alla våra kunder, även fast de är flera tusen. Jag och Marina har också kul tillsammans och det tror jag är jätteviktigt för att det ska bli bra resultat.
InTime hjälper kommuner, landsting och företag över hela Sverige att kommunicera med sina kunder och patienter med hjälp av sms. Det kan vara en påminnelse till tandläkaren, ett sms som meddelar dig att du kan hämta upp dina beställda varor i butiken, en kundundersökning via sms, eller marknadsföring.
Josefin Åhl klev in i företaget för fyra år sedan och blev delägare året därefter. För två år sedan tog hon och kollegan Marina Lahti tillsammans med en extern delägare i södra Sverige över företaget.
Vilka kunder är ni extra stolta över?– Vi jobbar med Region Norrbotten som använder sms för att skicka påminnelser till alla patienter. Sen är det såklart kul att vi här uppe i Luleå har avtal med bland andra Region Halland där alla deras vårdcentraler använder vår sms-tjänst. Vi samarbetar även med kedjor som Mio, Mekonomen, Nordsjö idé och design och många fler. Det är fantastiskt att vi här uppe på två personer kan sluta avtal med de stora kedjorna och stora mångmiljonföretagen. Vi är lika stolta över alla våra kunder.
Varför väljer de er?– Jag tror att det har mycket att göra med att vi gör det där lilla extra, att vi tar oss tiden. Vi kan inte besöka alla, men vi försöker ändå skapa en personlig relation med kunderna. Vi jobbar hårt och vi gör allt vi kan för kundernas bästa, för att det ska bli så bra som möjligt för dem. Vi är inte bara här för att kränga sms och tjäna pengar, vi är här för att hjälpa kunderna att förbättra sin kommunikation. Det tror jag lyser igenom.
Vad händer 2020?– Vi kommer att fortsätta växa, det här är bara början för mig och Marina, och vi kommer att fortsätta hjälpa våra kunder att utveckla sin kommunikation. Vi ser också att våra befintliga kunder hela tiden hittar på nya sätt att använda sms, det är spännande och hjälper till att driva den här branschen framåt. De kommer med förslag som vi kanske inte ens tänkt på. Vi fortsätter utveckla branschen och tjänsten, men framför allt ska vi ha roligt tillsammans med våra kunder.