De hjälper företag som står för restaurangnotan

"Det blir en perfekt win-win", säger Meramedias vd Johanna Grimståhl om nya initiativet Pay it forward.

Foto: Mera media

Norrbottens Affärer2020-03-21 07:00

Meramedia lanserar Pay it forward för att stötta lokala restauranger och samtidigt hjälpa företag att tänka nytt.

– Vi tror stenhårt på möjligheten att tänka nytt och välja andra vägar i kristider, och det är precis den typen av kompetens som vi kan hjälpa företag med. Det blir en perfekt win-win när vi får möjlighet att fortsätta träffa företag och de får hjälp att bli mer motståndskraftiga, samtidigt som vi gynnar den lokala restaurangnäringen, säger Johanna Grimståhl, vd Meramedia.

Fredrik Sidevärn på Bistron i Luleå välkomnar initiativet:

– Just nu kraftsamlar branschen och vi gör det vi kan för att skapa bra möjligheter för överlevnad där många har små marginaler till att börja med. Vi tycker såklart att det här är ett jättebra initiativ och det är ett fint sätt att visa hur betydelsefull vår näring är för Luleå, säger han.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om