För tio år sedan totalrenoverades Coop arena. Bland annat lyftes taket fyra meter och det tillkom en ståplatsläktare, 20 loger och mingelytan Stålstaden.
– Luleå hockey ökade omsättningen ganska mycket på den tiden, det blev en hype och mycket nätverkande med bättre ytor att umgås på, säger Peter Jidström, marknads- och försäljningschef för Luleå hockey.
Lagom till "nya" Coop arenas 10-årsjubileum har alla restaurangdelar renoverats. Sponsoravtalet med Lundbäcks inredningar, som ritat, målat, tapetserat och fixat med alla möbler, är värt ungefär fyra miljoner kronor.
– Lundbäcks inredningar är en lokal entreprenör och det känns jättebra, säger Peter Jidström.
Linda Blanck och Osmo Soutukorva, från Lundbäcks inredningar, började rita på de nya restaurangdelarna redan i juni.
– Uppdraget känns jättestort och roligt, säger Linda Blanck. Det är ett drömprojekt och vi hoppas att vi också får göra om logerna framöver.
Varför behövs den här satsningen?– För att få bättre miljöer, mer bistro- och restaurangkänsla. Det är viktigt, för att ta hand om både vanliga besökare och våra sponsorer. Även när vi har större event, som Mia Skäringer och Melodifestivalen är det bra. Det förstärker upplevelsen, säger Peter Jidström.
Nu är förhoppningen att Luleå hockey ska kunna öka sin omsättning ytterligare.
– Förhoppningen är att det blir ännu mer attraktivt för företagen och att människor känner att det är mysigt att gå på hockey och äta god mat, säger Peter.