Sveriges mest hållbara varumärke

Nu har Sveriges mest hållbara varumärke utsetts. Och vinnare är ingen mindre än Coop.

Foto:

Norrbotten/Sverige2018-04-13 07:51

Det är varumärkesstudien Sustainable Brand Index som står bakom undersökningen där 16 000 konsumenter fått säga sitt. Och det är alltså Coop som toppar listan i år.

– Vilken toppnotering för oss! Samhällsansvar och hållbarhet finns i vårt DNA sedan kooperationen grundades 1899, säger Louise König, hållbarhetschef.

Coop har varit med sedan starten 2011 och har sedan dess placerat sig bland topp fem varje år.

– Coop har under lång tid fokuserat på hållbarhet, inte minst i dialogen med sina kunder. Vinsten är ett bevis på att arbetet med klimat, köttkonsumtion och ekologi har nått fram till konsumenten, säger Erik Elvingsson Hedén, grundare av Sustainable Brand Index.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om