Skulle hjälpa kunder – ringde sig själv 661 gånger

En anställd på Arbetsförmedlingen i Norrbotten hade som uppgift att ringa upp arbetssökande på inbokade planeringssamtal. I stället ringde den anställda till sin egen mobiltelefon.

Norrbotten2021-09-03 07:48

Hon ringde även till Arbetsförmedlingens nummer för arbetssökande. Kvinnan har ringt samtalen under 2020 och 2021. Sammanlagt ska kvinnan ha ringt 661 gånger under 2021, och ägnat dryga 80 timmar åt detta. Nu anmäls hon till Arbetsförmedlingens personalansvarsnämnd.

Det var när kunder började höra av sig till Arbetsförmedlingen om att de inte blev uppringda som problemet uppdagades. På grund av detta har kunderna inte fått hjälp och stöd som de har haft rätt till, enligt anmälan. Personalansvarsnämnden ska ta ställning till om kvinnan bör få en disciplinpåföljd.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!