Magasin som hyllar Norrbotten – på tyska

Swedish Lapland lanserar nu arktiskt livsstilsmagasin på tyska. "Jättekul", säger Anna Andersson, ansvarig för tysktalande marknaden.

Magasin. Anna Andersson, marknadsansvarig tysktalande marknaden för Swedish Lapland Visitors Board, på ITB med magasinet i handen.

Magasin. Anna Andersson, marknadsansvarig tysktalande marknaden för Swedish Lapland Visitors Board, på ITB med magasinet i handen.

Foto:

Norrbotten2017-03-13 15:13

I samband med världens största turistmässa - ITB i Berlin i helgen såg Swedish Laplands första livsstilsmagasin på tyska dagens ljus. Totalt deltog 10 000 utställare från nästan alla världens länder i mässan och enligt Anna Andersson, ansvarig för tysktalande marknaden för Swedish Lapland Visitors Board, var intresset för tidningen stort.

– Man tycker att vi skapat ett magasin som inspirerar och väcker intresse, säger hon i ett pressmeddelande.

I magasinet samsas berättelser från Sorsele till Riksgränsen, från världsarvet Gammelstad till världsarvet Laponia, från adrenalinstinna äventyr till mathantverk – från Swedish Laplands alla årstider.

– Jättekul eftersom vi under vintern arbetet intensivt med att sätta ihop det här magasinet som är en hyllning till vår arktiska vardag, säger Anna Andersson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om