Under torsdagsmorgonen går det inte att komma in på Länstrafiken i Norrbottens hemsida eller mobilapp. Det innebär bland annat att man inte kan komma åt att läsa tidtabeller, komma åt reseplaneraren eller köpa biljetter i appen.
När NSD får kontakt med Länstrafiken, meddelar de att de ska försöka åtgärda problemet så snart som möjligt.
– Det ska jag hoppa på och försöka lösa på en gång, säger Teresia Fors, marknads- och kommunikationschef.
Det är oklart vad som ligger bakom felet.
Klockan 11.30 kvarstår problemen med hemsidan.
– Det är leverantören som har gjort en uppdatering som de inte annonserat till oss. Det är inte bara Norrbotten utan även andra Länstrafik bolag som är påverkade. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär det kan skapa, men ring kundtjänst så hjälper de, säger Teresia Fors.
Fors påpekar också att appen nu ska fungera som vanligt.
Någon exakt tidsram för när hemsidan ska fungera som vanligt igen har inte Fors, som påpekar att leverantören arbetar med det hela.
– Det skulle vara löst klockan 10.00, men det ser vi ju att det inte är. Vi ligger på, säger Fors.
Texten uppdateras när vi har mer information.