De är mest klickade bostäderna i Norrbotten

Varje vecka samlar Hemnet de mest klickade bostäderna i en topplista. Här är de fem mest klickade bostäderna i länet under förra veckan.

Norrbottensgården i Börjelslandet blev den mest klickade i Norrbotten under 2017 års sista vecka.

Norrbottensgården i Börjelslandet blev den mest klickade i Norrbotten under 2017 års sista vecka.

Foto: Husman Hagberg

Norrbotten2018-01-04 12:27

I Klicktoppen listas varje vecka de mest klickade Hemnetannonserna, där fritidshus, villa, tomt, radhus, gård/skog och bostadsrätt ingår. Vi har här sammanställt de mest klickade bostäderna i Norrbotten under vecka 52, den allra sista veckan år 2017.

I topp hittar vi en villa i Börjelslandet utanför Luleå. Det är en Norrbottensgård på sex rum och 195 kvadratmeter, med utgångspris 3 495 000 kronor. Bostadsannonsen har fått 5 861 besök på Hemnet under veckan.

Nina Kaewsit, ansvarig mäklare på Husman Hagberg, menar att Norrbottensgårdar generellt är väldigt populära:

– Det är dels för att det är en Norrbottensgård, som dessutom är renoverad med själ och hjärta. De har lagt ner så mycket jobb på det huset. Det är även ett stort hus med en stor gård, säger hon.

Här är fyra andra bostäder på topplistan

2.Villa i Charlottendal i Luleå centrum, tio rum och 224 kvadratmeter. Utgångspris 6 395 000 kronor. 5 748 besök på Hemnet under vecka 52.

3. Villa i Roknäs, Piteå, sju rum och 182 kvadratmeter. Utgångspris 295 000 kronor. 5 307 besök.

4.Villa i Södra Sunderbyn, Luleå, sex rum och 142 kvadratmeter. Utgångspris 2 995 000 kronor. 5 170 besök.

5. Fritidshus i Sikfors, Piteå, två rum och 2 123 kvadratmeter stor tomt. Utgångspris 395 000 kronor. 3 213 besök.

Hemnet 2017 i siffror:

204 000 totalt antal objekt publicerade (+13 procent jämfört samma period 2016).

546 miljarder kronor totalt i utropspris (+24 procent jämfört samma period 2016).

52 500 villor har lagts ut till försäljning (+11 procent jämfört samma period 2016).

102 600 bostadsrätter har lagts ut till försäljning (+13 procent jämfört samma period 2016).

991 miljoner totalt antal klick (+25 procent jämfört samma period 2016).

2,8 miljoner besökare per vecka (+ 13 procent jämfört samma period 2016).

Sifforna gäller för januari till november 2017, totalt i Sverige.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om