Piteåbyrå bakom Sveriges bästa matsajt

Den digitala byrån In The Cold har utvecklat Tastelines nya matsajt. Och den har utsetts till Sveriges bästa i kategorin.

Foto:

Näringsliv2017-03-28 08:57

Tasteline imponerar med sina sociala tjänster. Användarna tillåts spara och betygsätta olika recept och göra sina receptsamlingar publika i en förfinade mobilanpassade form och struktur. Integrationen med Mathem som även äger Tasteline sedan några år tillbaka, har dessutom förbättrats på sajten för den som önskar ingredienser till ett särskilt recept hem till dörren.

– Det lades stor vikt på att planera grundligt och tänka igenom såväl struktur som ny funktionalitet för att skapa nytta och inspiration för besökaren. Vi började projektet genom att köra en workshop med kunden för att säkerställa mål, inspirera, göra konkurrensanalys och sätta rätt ingångsvärden, något vi alltid försöker göra för att skapa de bästa

förutsättningarna för en bra leverans. Ett tätt samarbete med våra vänner på SEO-byrån Firstly hjälpte dessutom kunden att kravställa projektet”, säger Fredrik Nordlund, senior utvecklare och delägare på Piteåföretaget In The Cold, i ett pressmeddelande.

Mat har idag blivit en hobby mer än enbart en nödvändighet, och receptböckerna har blivit utbytta mot skärmar i köket, där många idag hittar sin inspiration till matlagning på nätet. På Tasteline går det att hitta upp emot 27 000 recept av hög kvalitet.

– En välplanerad webbplats med innehåll som möter användarnas behov och och sökbetende har varit nyckeln i det här projektet. Firstlys ansvar har varit sajtstruktur, SEO-strategi samt kravställning av tekniken. Ett nära och öppet samarbete med kund har förbättrat upplevelsen för användarna och gjort att man har nått ut till en bredare målgrupp, säger Bernt Johansson, grundare och VD på Firstly.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!