Vinter i nytt samarbete med läskklassiker

Kommunikationsbyrån Vinter har inlett ett arbete med Trocadero. "Vi ska frälsa Sverige och världen med vår fantastiska produkt", säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt Spendrups.

Spendrups Jon Hilander och Anna-Stina Hallberg skålar in samarbetet med Vinters varumärkesstrateg Fredrik Karlsson.

Spendrups Jon Hilander och Anna-Stina Hallberg skålar in samarbetet med Vinters varumärkesstrateg Fredrik Karlsson.

Foto: Andreas Lundberg

Luleå2019-02-14 07:44

Trocadero har sedan länge kallats för Norrlands nationaldryck. Och nu ska kommunikationsbyrån Vinter hjälpa till att sätta drycken på kartan.

– Det vi föll för är att Vinter är en uppstickare, lite som Trocadero, som utmanar dom stora. Och Vinter har hela tiden fokuserat på att bidra till vår affär, de förstår vår business, de pratar inte bara om reklam. Det gillar vi. Vi delar en stark tro på Trocadero, vi ska frälsa Sverige och världen med vår fantastiska produkt. Fler ska få upptäcka hur vansinnigt god Trocadero är, säger Anna-Stina Hallberg i ett pressmeddelande.

– Ett genuint klassiskt svenskt varumärke. Det är med stor respekt vi tar oss an uppdraget att vårda, förädla och förföra människor som ännu inte provat den ädla drycken. Vi är väldigt glada att Spendrups gett oss detta förtroende och det ska bli spännande att göra en resa tillsammans med dem, säger Fredrik Karlsson, varumärkesstrateg för Vinter.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!