n Jag såg att Ange Björk, LLT:s VD, uttalat sig om de protestlistor som hade kommit in mot den indragna busslinjen ut till F21.
Han ansåg att man har vänt sig till fel instans för dessa listor, utan tycker att man borde ha vänt sig till F21.
Nu är det ju så att det är flera arbetsgivare som finns där ute.
FMLOG, Fortifikationsverket, ISS, en massa byggfirmor med mera utöver de ordinarie F21-anställda.
Kanske ett tiotal olika företag/organisationer som verkar där ute. Med mellan 600 till 800 anställda beroende på hur man räknar. Snart tillkommer ju fler yrkesoldater också.
Som en medborgare i Luleå kommun tycker jag det är ointressant om det initialt var F21 som har beställt tjänsten från början. Så länge jag har åkt buss dit ut under åtta års tid har jag betalat fullt pris oavsett.
Det borde ligga i Luleå kommuns intresse att det åtminstone gick en morgon- och en kvällstur till denna arbetsplats, inte minst för alla besökande som är där dagligdags också. Vore det bara ett 50-tal anställda hade Jag haft mer förståelse om turen drogs in.
Men det visar väl i och för sig vad Försvarsmakten tycker om de anställda. Vi ska riskera livet i Afghanistan och Libyen men en buss till F21 går inte att ordna. Nu är man hänvisad till bilen hela tiden.
SSAB har ju en LLT-buss som går dagligen, trots att det företaget ligger mycket närmare stan.
Så jag har en uppmaning till kommunfullmäktige:
Sätt in en busslinje till F21!