"Varumärket har fått sig en knäck"

Det här är definitivt början till slutet. Roland Nilsson, tidigare Metalls fackklubbsbas på Plannja, är inte nådig i sin kritik av att företaget hoppat av som huvudsponsor för Plannja Basket.

Att ha teknik- och utvecklingsavdelningen i Luleå och produktionen i Järnforsen                          är ingen bra ekvation om man ska utveckla nya produkter, enligt "Kungen av Plannja", Ernst Kero.FOTO: Pär Bäckström

Att ha teknik- och utvecklingsavdelningen i Luleå och produktionen i Järnforsen är ingen bra ekvation om man ska utveckla nya produkter, enligt "Kungen av Plannja", Ernst Kero.FOTO: Pär Bäckström

Foto: Pär Bäckström

LULEÅ2010-06-12 06:00
- Företagets varumärke har redan fått sig en ordentlig knäck i och med flytten av produktion till Småland. Det har bland annat lett till färre order. Det här kommer att ytterligare försämra ryktet och den enda vettiga tolkning jag då kan göra är att det här är ett led i att helt avveckla i Luleå.
Roland Nilsson säger sig inte vara ensam i sin kritik och menar att Plannjas ledning agerar helt ologiskt i det fall man har för avsikt att fortsätta att fortsätta med produktion i Luleå.
Skott i foten
- Plannja Basket har under många år varit en enorm reklampelare för företaget och givetvis bidragit till många nya affärer. Om företaget har för avsikt att fortsätta i Luleå så skjuter man sig nu ordentligt i foten.
Roland Nilsson jobbar inte längre på Plannja. I samband med den hårt kritiserade neddragningen, flytten av produktion till småländska Järnforsen och de förhandlingar som följde på detta har han fått ett nytt jobb på SSAB tunnplåt. Men han känner fortfarande starkt för sitt gamla företag och de som jobbar kvar där.
- Om läget redan tidigare var dystert så har det knappast blivit bättre av detta. Många mår dåligt och befarar att det industriella flaggskeppet Plannja är på väg att helt lämna Luleå och Norrbotten. Det känns förfärligt.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om