"Tipsen är så himla befängda"

Emelie Sörensen Häggman, 17, tog illa vid sig av Inpuls-mejlet. Hon kritiserade därför företaget både på Facebook och via mejl. "Tipsen är så himla befängda. Vem äter med fel hand?", säger hon.

17-åriga Emelie Sörensen Häggman tog illa vid sig av gymmet Inpuls märkliga mejl som skickades ut till medlemmarna. Mejlet innehöll tips om att äta med fel hand och att servera yoghurt i tyngre skålar, allt för att äta mindre. Emelie Sörensen Häggmark tycker att det ökar smalhetsen – och gymmet bad om ursäkt.

17-åriga Emelie Sörensen Häggman tog illa vid sig av gymmet Inpuls märkliga mejl som skickades ut till medlemmarna. Mejlet innehöll tips om att äta med fel hand och att servera yoghurt i tyngre skålar, allt för att äta mindre. Emelie Sörensen Häggmark tycker att det ökar smalhetsen – och gymmet bad om ursäkt.

Foto: Pär Bäckström

Luleå2015-07-09 18:41

NSD berättade tidigare under torsdagen om att gymmet Inpuls skickat ut ett mejl till sina medlemmar där de kom med "sunda livsstilstips" och "bra trick" som får människor att känna sig mätta.

Tipsen var bland att äta mat med fel hand och använda små bestick.

MER: Gymmets mejl skapar ilska på Facebook

Inpuls tog avstånd från mejlet och sa till NSD att de skulle be om ursäkt till sina medlemmar.

Gymmets mejl har fått kritik på Facebook. Emelie Sörensen Häggman, 17, var den första som var kritisk på Inpuls officiella Facebook-sida.

– Jag skrev på Facebook och sen så skrev jag också ett mejl till dem, eftersom jag inte visste om skulle läsa på Facebook eller inte, säger Sörensen Häggman.

Hon fortsätter:

– Först började jag bara skrattat åt det för det var så löjligt. Sen blev jag väl arg eftersom jag började fundera på vilket budskap mejlet ändå sände ut. Jag kände att det inte var något jag ville ha i min e-post och inget jag skrivit upp mig på, bara för att jag är medlem på Inpuls.

Hur tycker du att Inpuls agerat efter att ha fått den här kritiken?

– Bra. Jag tycker att det är bra att de svarade väldigt fort. De har också förklarat varför det hände.

– Det är så klart oansvarigt, men alla gör misstag. Jag är ändå nöjd med hur de har hanterat det.

Inpuls har bemött kritiken på sin officiella Facebook-sida.

– Detta är ingen ursäkt men en förklaring och vi kan bara ta till oss detta och göra rätt!, skriver Inpuls.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om