Studentpromenad gav innovativa idéer

På tisdagen gick NMWs första marknadspromenad till ett antal företag i Luleå. Studenterna som deltog i promenaden fick i uppgift att kläcka nya idéer hos företagen.

Studenter på besök hos Norrbottens Media.

Studenter på besök hos Norrbottens Media.

Foto: Jessica Tervaniemi

Luleå2019-02-13 14:15

NMWs första marknadspromenad hölls under tisdagen. Luleå näringslivs marknadsbranschråd, som består av representanter från Norrbottens Media, Luleå hockey, Galären, Meramedia, Yours, Arctic group, Vinter, Tromb, samt Luleå kommun, bjöd in studenter från Luleå tekniska universitet.

Jesper Peruzzaro och Åsa Junkka från Norrbottens Media tog emot tre elever som fick i uppgift att lösa en utmaning som Norrbottens Media står inför.

– Det var jättekul att få input av studenter som tänker i helt nya banor där vi som företag lätt kan köra fast. Vi fick in bra idéer som vi kommer att jobba vidare med efter detta, berättar Jesper Peruzzaro.

Syftet med marknadspromenaden är att göra studenter uppmärksammade på att det finns attraktiva företag i Luleå där man kan göra karriär efter avslutad examen. De utvalda lösningarna som kläcktes under promenaden presenterades under ett mingel hos Luleå näringsliv.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!