Stora föreläsare på medieveckan

Tunga namn föreläste under onsdagens seminariedag på Norrbotten Media Week. En av dessa var Clive Ryan, Europachef för Facebook.

Europachef. Clive Ryan, Europachef för Facebook, föreläste om "Communications beyond the screen".

Europachef. Clive Ryan, Europachef för Facebook, föreläste om "Communications beyond the screen".

Foto:

Luleå2016-02-10 11:24

Medieveckan, som pågår fram till lördag, är i full gång. På onsdagen var temat marknadskommunikation och media. Lilla salen på Kulturens hus var fullsatt när flera utländska föreläsare besökte Luleå.

Framgångsrika föreläsare med olika specialområden delade med sig av sina erfarenheter till åhörarna. Superkommunikatören David Orlic, vice vd för kommunikationsbyrån Volontaire, pratade om kickstartersamhället och snabbheten som krävs för att lyckas. Han lyfte fram exempel på innovativa idéer som fått stort genomslag med en bra marknadsföring. Bland annat ett armband som skickar vidare barnets sparkar i magen till den icke-gravida personen, i ett försök att få den andra partnern mer engagerad i graviditeten.

Andra stora föreläsare var Kimberley Taylor och Clive Ryan, Europachef för Facebook. Kimberley Taylor, som har arbetat med flera presidentkandidater i USA, föreläste om politics and marketing.

Även Jessica Bjurström, vd för KOMM och författare till boken "Kreativitet är det nya stålet", Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer och Ron Lynch, som var med och byggde GoPros framgångssaga med selfies, var på plats.

Många branschmänniskor hade kommit för att få lite inspiration av dagens föreläsare.

– En jättebra grej, tyckte Ann-Helen Rönnberg, från Luleå Energis marknadsavdelning.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!