Det skulle innebära att gästerna på de 75 olika sportbarerna runt om i Sverige, bland annat i Luleå, inte längre skulle kunna se exempelvis Skånederby mellan Malmö och Helsingborg på söndag eller AIK–Hammarby på måndag.
Barkedjan har länge protesterat mot återkommande prishöjningar och sade nyligen upp alla avtal för att komma in med nya, mer anpassade beställningar.
– Vi förhandlar med några i monopolställning och kan inte föra en dialog. Det här är en fråga för hela branschen, det håller på att gå överstyr, säger Wilhelm Vintilescu, vd på O'Learys
Enligt honom lägger kedjan 20-22 miljoner kronor per år på sportkanaler. För att få ner priset har de minskat antalet sittplatser i restaurangerna som kan se tv-sändningarna. Men enligt Canal Digital har man avkrävt O'Learys en förklaring angående de minskade beställningarna.
– Det är vår skyldighet att säkerställa ett visst antal sittplatser, som återförsäljare gentemot C More, säger informatören Maria Sörnell, som säger att bollen nu ligger hos O'Learys.
Canal Digital kommer nu att stänga av signalen för de barer som saknar avtal.
– Det är en katastrof för våra gäster som vill komma och njuta av sändningarna ihop, säger Wilhelm Vintilescu.