"Skatteverket har inte lyssnat på oss"

LULEÅ. Göran Remahl är mycket kritisk mot utredningen och ska överklaga beslutet till länsrätten. Han kräver även skadestånd av Skatteverket.- Man begriper inte vad det är frågan om.

Luleå2008-10-16 06:22
Den 58-årige direktören har redan anlitat en advokat som ska driva frågan. Han tar avstånd från bilden av lyxkonsumtion på företagets bekostnad.
- Skatteverket har inte lyssnat på oss. Det här är deras syn. Vi har en helt annorlunda syn. Det finns mängder som vi har synpunkter på. Det är dessutom så att det här är bedömningsfrågor, enligt oss, säger Göran Remahl.
- Vi har dessutom kommit på direkta felaktigheter, men de behåller vi för oss själva.
Norrbottens resebyrå kommer att kräva ett skadestånd från Skatteverket. Processen har kostat mycket pengar och tid, enligt Remahl.
- Bara sättet att handlägga det här på utifrån ett tidsperspektiv. Den svarande får tio dagar på sig och Skatteverket får tre månader. Man skriver en sak och utelämnar en annan. Och man lägger eget tyckande i det här.
Fick inte redogöra muntligt
Göran Remahl anser att företaget har gjort en grundlig redovisning av varför man köpte Aquador-båten, en skoter och bekostade resorna.
- Jag har en båt, en annan båt. Som jag har köpt för att ha själv. Den här båten skulle vi ha i ett projekt. Tycker man inte att företag ska bedriva utveckling så ska man bete sig så här.
- Jag har förvägrats att komma till Skatteverket och lämna en muntlig redogörelse. De tyckte inte att det var behövligt. Har man en så aggressiv synpunkt så undrar man vad som ligger bakom. Jag har mina tankar, naturligtvis.
Remahl fick ta del av besluten i måndags. Då avslogs även hans begäran om skadestånd på grund av de kostnader som utredningen inneburit företaget.
- Men vi har ingen anledning att backa från den synpunkten. Vi ska föra talan vidare, så det är inte så mycket att snacka om nu. Jag ska föra den diskussionen i domstol. Vi är kritiska mot hela utredningen.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!