Rea-Renaulter såldes ut på en timme

I skuggan av bilbranschens kris driver Renault en kampanj för att sälja ut nya lagerbilar. Biljätten erbjuder 50 procents rabatt på nya innevarande bilar hos sina återförsäljare i Sverige och några andra europeiska länder.

Renault till halva priset sålde slut snabbt. FOTO: RENAULT

Renault till halva priset sålde slut snabbt. FOTO: RENAULT

Foto:

LULEÅ2009-02-06 06:00
På Nordiska bil i Luleå såldes alla "halva priset-Renault" ut på en timme när annonserna lanserades i veckan.
- Vi hade tio Renault-bilar som omfattades av den här kampanjen och de gick åt direkt. För att det skulle bli rättvist och gå rätt till hade vi stenhårda regler om att ingen, varken personal eller någon annan, skulle ha förtur.
Först på plats klockan 08.00 när vi öppnade fick handla, berättar Stefan Magnusson, försäljningschef på Nordiska bil i Luleå.
Är krisen inom bilbranschen så stor att man måste sälja bilar till halva priset för att bli av med dem?
- Nja, Renault är ett solitt företag utan likviditetsproblem. Det handlar väl om att Renault vill ha uppmärksamhet kring sitt varumärke. Det är också så att man vill rensa undan inför lanseringen av nya starka modeller som kommer nu i vår, säger Stefan Magnusson.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!