Postal ersättning när NSD griper in

Anders Eliasson får full ersättning av Posten för missödet med hans paket.- Vad det i slutänden handlar om är etik, moral och hänsyn till den lilla människan, säger Eliasson.

LULEÅ2010-07-28 06:00
Förra veckan berättade NSD om Anders Eliasson, Luleå, som drabbades av problem när han ville returnera ett paket med stötdämpare till England.
Eliasson skickade iväg paketet enligt postpersonalens anvisningar och betalade sammanlagt 310 kronor i porto. Efter en vecka kom paketet tillbaka och han tvingades lösa ut det för ytterligare 100 kronor. Han gjorde en reklamation av ärendet men fick beskedet av Posten att han inte skulle få tillbaka några pengar. Anders Eliasson anmälde Posten till Konsumenverket och till Kommerskollegium.
Posten ger med sig
Nu har Posten gett med sig och beslutat att Eliasson ska få tillbaka alla sina portoutlägg plus 2 000 kronor som en goodwill.
Anders Eliasson hälsar beslutet med glädje.
- Jag tänker inte på mej själv utan på alla som inte har ork, utbildning, erfarenhet, styrka och kunnande när en övermakt - företag, organisation, myndighet eller liknande - utnyttjar sin position och tror att man har all makt, säger han.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!