Totalt kommer 18 av MediaMarkts 27 varuhus i Sverige att moderniseras och nu har turen kommit till MediaMarkt i Luleå.
MediaMarkt i Luleå kommer att utformas på ett sätt som gör att det kommer att bli lättare för kunderna orientera sig med tydligare skyltning och kortare och lägre hyllsektioner i varuhuset. Det övergripande intrycket kommer att vara ljusare, med öppnare ytor och inslag i trä för att mjuka upp känslan. Ambitionen är att bli ännu bättre på att bemöta kunderna.
– Vårt varuhus och våra duktiga medarbetare fyller en mycket viktig funktion när det gäller rådgivning till kunderna. Nu blir dessutom möjligheten att testa och uppleva produkterna på plats i varuhuset bättre och vi kommer ännu närmare kunderna, säger John Mannberg, VD MediaMarkt Luleå, i ett pressmeddelande.
Totalytan kommer att minskas samtidigt som ett antal områden kommer att få tydligare exponering och större ytor jämfört med innan. Telekom, skönhet och hälsa, Gaming, bärbart ljud och hörlurar samt inbyggnadsvitvaror är kategorier som kommer att hamna ännu mer i fokus.
Moderniseringen kommer att ske etappvis under första halvåret 2018 och omfattar 18 av MediaMarkts totalt 27 varuhus i Sverige.
– Vi framtidsanpassar våra varuhus och vårt nya varuhuskoncept innebär en successiv implementering av MediaMarkts internationella koncept med mer interaktivitet, mer digital kommunikation i varuhusen och en tydlig koppling mellan webbhandeln och de fysiska varuhusen, säger Per Kaufmann, VD MediaMarkt Sverige.