LLT i nytt samarbete

Nu ingår bussbolaget LLT ett nytt samarbete med Norrbottens Media och fem andra kommunikationspartners. Målet: Att utveckla en attraktiv kollektivtrafik för Luleåborna.

Bussåkandet i Luleå ökar. "Jag tror att vi alla är mer medvetna och tänker i större utsträckning på vilka val vi gör utifrån ett hållbarhetsperspektiv", säger Anna Kowal Lindbäck.

Bussåkandet i Luleå ökar. "Jag tror att vi alla är mer medvetna och tänker i större utsträckning på vilka val vi gör utifrån ett hållbarhetsperspektiv", säger Anna Kowal Lindbäck.

Foto: elisabeth hedman

Luleå2019-03-21 14:00

Luleå Lokaltrafik, LLT, har nu valt ut sex nya samarbetspartners vad gäller bolagets marknadskommunikation. En av dessa är Norrbottens Media.

– Norrbottens Media har en bredd vad gäller synbarhet i olika kanaler för att nå ut brett till alla våra olika målgrupper. De är nytänkande och har intressanta inspel och idéer som vi ska utveckla vidare, säger Anna Kowal Lindbäck, marknads- och kommunikationschef vid LLT.

Övriga samarbetspartners är Yours Kommunikationsbyrå, Britta-Maria Rauman Krohn, Yarn, Geektown Kommunikationsbyrå och Sofia Pexer.

Vad har ni för förhoppningar för samarbetet?

– Att vi tillsammans hittar ett proaktivt, kreativt samarbete som ska bidra till att utveckla en attraktiv kollektivtrafik för Luleåborna, säger hon.

Från Norrbottens Medias sida är det framför allt avdelningen Affärsutveckling och Kommunikation som kommer att jobba med LLT. Avdelningen startade 2017 och består av kommunikatörer, affärsutvecklare, grafiska formgivare, sociala medier strateg, filmproducent och projektledare.

– Det känns jätteroligt att bli utvalda och få jobba med LLT. Vi ser fram emot denna spännande utmaning, säger Kristina Hjärtberg, grafisk formgivare Norrbottens Media.

Hon får medhåll av kollegan Monika Strand, projektledare:

– Det ska bli kul att få göra det här tillsammans med de andra företagen som också blev utvalda. Tillsammans kan vi hjälpa LLT att nå sina mål, säger hon.

Avtalet gäller från juni 2019 till och med maj 2021.

– Jag visste redan att mina medarbetare sitter på en enorm kapacitet och kreativitet, det här blir ett kvitto på att även andra har börjat upptäcka det.

Min avdelning har en bred kompetens när det gäller allt från idéer och form till rörlig bild, sociala medier, event, affärsutveckling, marknadsföringsstrategier, journalistisk kunskap och förmågan att berätta en historia på ett säljande sätt, säger Ann-Sofie Lund, chef för avdelningen, och fortsätter:

– Det är fantastiskt att fler och fler upptäcker den delen av Norrbottens media, det gör mig väldigt stolt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om