Lättläst och spännande om jakt på zombier

Christer Friman.

Christer Friman.

Foto:

Luleå2017-11-01 06:00

Fabian och hans kompis Niklas spelar ett spel där man dödar zombier. När de kommer till en dörr dit alla spelare vill komma, så händer det något mystiskt. Fabian får en stöt av spelet och hans händer får en brännskada. När de spelar nästa gång kommer de in i en värld som ingen trodde fanns. De får uppleva mycket tillsammans, och till slut blir Fabians tråkiga storebror Jens inblandad, undrar hur det kommer att gå ...

Den här var en ganska lättläst bok i genren fantasy. Vissa ord kan dock vara lite svåra för mindre barn. Jag skulle säga att boken passar för barn på låg- och mellanstadiet.

Boken var ganska spännande. Det hände nya saker som man inte väntade sig. Boken var lite trög till en början och det tog tid att komma in i handlingen. ”Zombie Zack till attack” får därför 3 av 5 stjärnor.

Christer Friman jobbar som grundskolelärare (förutom författare) i SV/SO. Christer har jobbat som lärare i 17 år, och som mellanstadielärare i 12 år. Nu jobbar han på Mårångskolan, i Boden med årskurserna 1­–3. Han har också en blogg som heter Tangentdansen.se.

NY BOK

Zombie Zack till attack Christer Friman IIIustratör/omslag: Lucas Svedberg Lindskog förlag
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om