De små rosa elbilarna och buden iklädda jackor i samma nyans har på senare år blivit en självklar del av stadsbilden i Boden och Luleå.
"Dark store" kallas i folkmun de lager där näthandlaren har sina varor i väntan på att en kund ska beställa leverans hem till porten.
Foodora Market är en sådan lagerbutik och i Luleå är den belägen en trappa ner i en källare under Shopping. Ingången finns på den inhägnade innergården och det krävs kod för att ta sig in. Invändigt ser det ut som en vanlig matvaruaffär, men hit in hittar inga Luleåbor.
Här på lagret arbetar tio personer. Inför julhandeln ökar beställningarna och just nu annonserar företaget efter mer personal.
Tintin Hansson Karlsson gick ut Teaterhögskolan i våras och i väntan på skådisjobb arbetar hon som plockare eller "picker", som det kallas med Foodoras terminologi, som är densamma i alla länder.
– Jag jobbar inte med det jag vill göra än, men det är ett väldigt bra jobb att ha under tiden, säger hon.
Hon är nöjd med lönen, 140 kronor i timmen.
Inne i lagerbutiken är varorna sorterade så att de som är populärast ligger närmast ytterdörren. När en kund gör en beställning i sin app dyker den upp på datorskärmen, hon ger sig ut med kundkorgen och samlar raskt ihop varorna. I snitt tar det tre minuter.
I arbetsuppgifterna ingår också att städa och packa upp varor i hyllorna. Livsmedels- och hygienregler är de samma som för alla andra matvarubutiker.
– Det är som att jobba i en vanlig matvaruaffär, fast man inte har kunderna här, förklarar hon.
Istället får någon av chaufförerna – som kallas "drivers" – en avisering i sin telefon, hämtar matkassen och kör ut till kunden. Man får inte beställa en leverans längre än fem kilometer bort.
Totalt finns det 120 bud i Luleå och Boden anställda i dotterbolaget Hungry Delivery och i Luleå har de sina lokaler en trappa upp.
Under tiden som NSD är på plats hinner det komma in flera bud i rosa jackor för att hämta upp sina beställningar.
Simon Larsson är platschef på Foodora Market i Luleå som snart fyller tre år.
– Jag har jobbat här sedan det startade. När jag klev in var det tomt, så vi byggde upp alla hyllor och nu har vi satt upp fler för att rymma mer varor och även skaffat nya frysar som vi ska fylla, berättar han.
Mest beställningar är det på vintern och inför jul peakar det.
Vilka varor är populärast?
– Jag vet inte exakt, men jag skulle säga att jag packar en hel del energidryck. Gurkorna går det oväntat mycket av och så chips – vi har en hel vägg med chips plus ett extra rum. Julgrejerna har också börjat sälja en del, mest julmust.
Simon Larsson trivs med arbetet i butiken.
– Det finns alltid utmaningar med allting, men jag är då nöjd i alla fall.
Som mest brukar det vara tre, eller upp till fyra pickers som jobbar, men oftast klarar de sig på två. Själv arbetar han med att hålla igång butiken, inventera och se till att systemen fungerar.
Är det stressigt?
– Det varierar. De flesta ordrarna får vi på helgerna. Leveransdagarna kan bli tuffa ibland.
En ny beställning kommer in och listan visas på datorskärmen: Red Bull, köttfärs, äppeljuice, ost, vita bönor och en sorts matmix.
Tintin Hansson Karlsson är redan igång och plockar.