Kritisk mot SAS hantering av flygstopp

Turistföretagaren Göran Widén är kritisk till hanteringen av den stoppade flyglinjen mellan London och Luleå. "Det här kunde SAS ha skött mycket bättre."

Göran Widén (mitten) är besviken på flygbolaget SAS.

Göran Widén (mitten) är besviken på flygbolaget SAS.

Foto: Petra Älvstranmd / frilans

Luleå2021-12-07 15:03

Brändögruppen är ett av länets turistföretag som förlorar stora summor sedan SAS valt att stoppa flyglinjen. Göran Widén uppskattar att beslutet kostat Luleåföretaget en halv miljon kronor i förlorade intäkter.

– Jag kan förstå SAS beslut, men de väntade en hel månad innan de började ta kontakt med resenärer som köpt en biljett. Vid det laget var det svårt att hitta ersättningsflyg. Våra gäster hade ingen möjlighet att ta sig upp till Luleå samma dag utan erbjöds övernattning på Arlanda. Det gjorde att en del valt att avboka sin semester.

Företaget var fullbokat under december. Bokningarna i januari ser inte ut att beröras av beslutet.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!