Det liknar annars ett klassiskt upplägg för en film från Hollywood.
Om den lilla utmanaren som låter sig övertalas till att ställa upp och plötsligt upptäcker att de kan vinna hela tävlingen.
Reklambyrån Team Heja Sverige AB grundades för bara tre år sedan. I dag har företaget fyra heltidsanställda.
I den tredje deltävlingen av Företagsrock ställdes de mot Luleå kommun med cirka 5 000 anställda och SSAB som har en personal på över 1 000 personer i Luleå.
– Luleå kommun kom med ett riktigt bra band där det vimlade av musiklärare. När jag hörde stämsången från SSAB tänkte jag att ”nåja, det ska bli kul att komma upp på scenen, men sedan får vi väl fara hem och slicka såren”, berättar Mikael Elmegren.
Företagsrock är en ny företeelse i Luleå. Det är kulturföreningen Ebeneser som står bakom arrangemanget. Nio företag ställde upp i år.
På fredag avgörs finalen. Team Heja Sverige AB är fortfarande kvar i rollen som den lille utmanaren.
– Företagsrock är ett riktigt roligt koncept. På jobbet har vi pratat om det här varje dag under de senaste månaderna. Jag ser det som ett bra sätt att marknadsföra vårt företag.
Av de fyra delägarna i Team Heja Sverige är verkställande direktör Mikael Elmegren, 53, ensam på scenen. Han har aldrig släppt sin ungdomsdröm om att bli rockstjärna och spelar fortfarande på sin basgitarr.
– Vi lyckades till slut få ihop ett band genom att rota riktigt djupt i anställningslistorna. Till slut hittade vi några timanställda som fick godkänt av arrangörerna.
Nåja, så där väldans djupt behövde Mikael Elmegren aldrig leta. I bandet återfinns nämligen dottern Sanna, 27, och sonen Joel, 21, som precis som pappa har engagerat sig i musiken.
– Joel är en duktig gitarrist som spelat med många band och Sanna var med ända fram till slutauditionen i Idol för några år sedan, berättar pappa.
Femmannabandet fullbordas av John Widenfelt på trummor och William Nordberg på klaviatur som för övrigt är son till en annan av företagets delägare.
Tillsammans kallar det sig Tee H Band.
– När vi skulle hitta på ett namn kom vi att tänka på att vi internt brukar förkorta företaget till TH. På engelska låter det lite tuffare, berättar Mikael Elmegren.
Vi möts i replokalen som är en del av företagets showroom på stadsdelen Kronan i Luleå. Det är 16 dagar kvar till finalen. Bandet har samlats för att diskutera upplägget till finalen.
– Vi borde hinna "repa" fem-sex gånger, tycker sångerskan Sanna Elmegren.
I finalen ska varje band framföra tre låtar varav en är valfri. Alla banden ska spela sin version av Elvis Presleys hit ”Burning Love” och Anita Lindbloms eviga slagdänga ”Sånt är livet”.
Efter långa diskussioner valde Tee H Bands att framföra Thin Lizzys 70-talshit ”Dancing in the Moonlight” i deltävlingen.
Det kanske blir samma valfria låt på fredag, men när finalframträdandet kommer på tal blir gruppen plötsligt mycket förtegen.
– När kommer det här att publiceras? Jag vill inte avslöja något i förväg. Det enda jag kan säga är att vårt motto är att det är svårt att göra något enkelt, förklarar Mikael Elmegren.
Konceptet Företagsrock ser ut att ha kommit till Luleå för att stanna. Ebenesers kulturförening aviserar redan nu att arrangemanget kommer att bli årligt återkommande.
– Det är en flört med näringslivet. Jag är en obotlig optimist och lovade bland annat Luleås dåvarande kommunalråd Karl Petersen att föreningen skulle stå stadigt på egna ben efter tre år. Nu får vi bekänna färg. Vi är inte där än, men det går åt rätt håll. Mitt budskap till politikerna är att jag hoppas att de har tålamod ett tag till, förklarar Gunnar Sundström, kulturföreningens ordförande.
Varje deltagande företag betalar en startavgift på 20 000 kronor, vilket innebär att Företagsrock drar in närmare en kvarts miljon.
– Framför allt hoppas vi att näringslivet ska upptäcka Ebeneser. Vi är bra på arrangemang och kan på det här sättet erbjuda ett koncept som passar bra till personalfester, tillägger Gunnar Sundström.
I finalen deltar förutom Tee H Band också No Expectation från Norrbottens Media och World Spread Panic från konsultföretaget WSP. I det bandet ingår för övrigt Gunnar Sundström.
Vinnaren koras av en jury som består av Luleås kommunalråd Yvonne Stålnacke, Maria Omberg från Luleå Hockey, bluesprofilen Camilla Ajanki samt Per Erik Bucht som näringslivets representant.