Järnvägsföretaget hyr in sig i Jernhusens lokaler, och räknar med att rekrytera ett 30-tal personer. Många lär komma från Euromaint.
Bombardier tar nämligen över servicen och underhållet av SJ:s Norrlandståg, ett tungt uppdrag som Euromaint därmed mister.
- Det finns ett begränsat antal personer som har den här kompetensen och som jag förstått kommer en del av de vi rekryterar att komma från Euromaint, säger Pär Isaksson, kommunikationschef vid Bombardier.
Tidigare har Bombardier haft sin nordligaste verkstad i Gävle.
Det är ingen hemlighet att Norrtåg vill in i Notviksverkstaden för få ett ställe norr om Umeå där man kan avisa och underhålla sina problemdrabbade tåg.
Men Pär Isaksson vill inte bekräfta att förhandlingar pågår om att Bombardier ska ta uppdraget.
- Jag kommenterar inte enskilda kontakter som vi har med andra företag. Ska vi berätta något gör vi det i sådana fall när allt är klart.