Bilder: Frukostmingel i den digitala djungeln

Under torsdagsmorgonen var det fullt i Norrbottens Medias foajé. Många företag fanns på plats för frukost, mingel och nya kunskaper från mediebranschen.

Teaterfolk. Lars Teglund och Anna Thurfjell, Norrbottensteatern.

Teaterfolk. Lars Teglund och Anna Thurfjell, Norrbottensteatern.

Foto: Josefin Wiklund

Luleå2017-10-12 09:50

Deltagarna på Norrbottens Medias andra företagsträff var speciellt inbjudna kunder. Under morgonen bjöds på de på både frukost, mingel och samtal.

Temat för morgonen var den digitala djungeln och hur du som företag kan nå ut med din marknadsföring där.

Föreläsningarna tog avstamp i statistik på hur olika åldersgrupper konsumerar medier i dag och deltagarna fick även med sig exempel på hur olika kampanjer kan se ut beroende på vad syftet är.

Dessutom bjöds deltagarna på handfasta tips på hur du utformar en marknadsföringsplan, når rätt målgrupp och följer upp din marknadsföring för att nå bäst effekt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!