Årets varumärke tar Luleå till New York

En lokal stolthet som följer med hela vägen från Luleå till New York – Årets varumärke är Bastard Burgers.

Bastard Burgers vann utmärkelsen Årets varumärke.

Bastard Burgers vann utmärkelsen Årets varumärke.

Foto: Alva Thiger

Luleå2022-06-03 21:03

Årets varumärke tilldelas det företag eller den verksamhet som arbetat omvärldsorienterat och kommunikativt för att bygga ett varumärke som uppmärksammats nationellt och gärna internationellt. Priset är i första hand knutet till näringslivet, men kan också gå till en kulturell eller idrottslig verksamhet som betyder mycket för regionens attraktivitet.

Utmärkelsen tilldelas Bastard Burgers.

– Det är roligt. Man känner sig stolt över Bastard Burgers och Luleå, säger Kim Markström, marknadschef.

Vad betyder priset?

– Det betyder mycket. Luleå är vår hemmamarknad. Vi kommer härifrån.

Hur ska ni fira?

– Vi ska fira med god mat och en Dubbel Luleå med bacon-burgare.

Motivering: "Sann sitt ursprung har årets vinnare fortsatt att växa och stärka sitt varumärke. Genom en lyhörd och inkluderande kommunikation har vinnaren klarat av att vidga sin målgrupp och samtidigt behålla sin personlighet. Med stolta medarbetare som andas och lever varumärket, och genom ett engagemang för Luleås föreningsliv och unga, har man skapat ett eget sätt att vara och en lokal stolthet som följer med hela vägen när årets varumärke tar Luleå till New York."

Årets varumärke

Sponsor är Sparbanken nord och juryordförande är Erika Mattsson.

Nominerade:

Bastard Burgers, Simon Wanler, Malin Hansegård.

Coop Norrbotten, André Piironen, Helene Ljungstedt.

Niemi Bil. Eric Wallin, Kim Niemi.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!