Annika Fredriksson säger att hon har hört talas om projektet men att det varit mycket hysch-hysch runt det.
– Jag har hört på lite omvägar att personer varit mer eller mindre involverade i det. Men jag tror väldigt starkt på det. Att ha en fokuserad inriktning på en specifik målgrupp. Och den grupp man vänder sig till är van att åka till extrema, exotiska platser. Men den ställer höga krav på sitt boende och den miljö man ska vistas i. Och då menar jag inte vulgärlyx. Det är en medveten resenär som gärna tar ett stort miljöansvar.
Fredriksson menar att succéerna Treehotel och Icehotel egentligen bygger på samma koncept.
Nu hoppas hon på att de nya aktörerna ska våga satsa på året-runt-turism i Riksgränsen.
– Det finns många fantastiska och unika produkter även under våren och hösten. Och det är hela Riksgränsens utmaning att inte bara blomstra under några vintermånader utan att få en säsongsbeläggning som är helårsöppen.