Unga företagare med glimten i ögat

Kalsonger med egna tryck och armband som gynnar Bröstcancerfonden, det var bara några av alla produkter som såldes på UF-mässan i Jokkmokk.

Foto:

Jokkmokk2011-03-24 14:22

Ishallen i Jokkmokk var fylld av unga företagare när den regionala UF-mässan pågick under onsdagen och torsdagen. En trend i att sälja smycken syntes tydligt och ett av företagen som gjorde det var Rosa armbandet UF. Trots namnet handlade det inte bara om just rosafärgade armband utan det syftade på att hälften av intäkterna går till Bröstcancerfonden.

– Vi kände att vi ville ge pengar till ett bra ändamål, säger Martina Eneslätt som driver företaget tillsammans med Josefine Flodström.

Ett annat företag bland de 110 som fanns på plats var Lind UF som sålde kalsonger med tryck.

– Vi tyckte att kalsonger i allmänhet såg tråkiga ut och därför ville vi piffa upp dem med glimten i ögat, säger Tobias Johansson som äger UF-företaget med kollegorna Robin Schäufele och Emil Lind.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om