Enligt honom har man sålt betydligt fler säsongskort än vid motsvarande tid 2017.
– Försäljningen har gått bra så här långt. Vi ligger ungefär tio procent högre än vad vi gjorde i fjol. Det är alltid svårt att veta var man kommer att landa i slutändan. En del kan ju ha köpt sitt säsongskort tidigare än förra året. Men det ser lovande ut, och vi kommer arbeta hårt med säsongskortsförsäljningen ända fram tills vi börjar sälja lösbiljetter om två veckor, säger Stefan Enbom.
Vad har ni satt för publikmål?
– Vi har budgeterat för samma publiksnitt som förra säsongen. Men vårt mål är att höja det med fem till tio procent. Och vi har sett över allt från utbudet i kioskerna och restaurangen till paketeringen av biljetter. Sedan tror vi att satsningen på en ny ljud- och ljusanläggningen kommer att betyda mycket för arenaupplevelsen. Vi tycker också att vi har lyckats få ihop två spännande lag. Så det känns absolut inte som någon omöjlighet.
Något annat han tror kommer bidra till ett ökat publiksnitt är att 21 av herrlagets 26 hemmamatcher den kommande säsongen är på torsdagar, fredagar eller lördagar.
– Vi har gjort en noggrann analys och mönstret är tydligt. Vi har betydligt mer publik på torsdags-, fredags- och lördagsmatcher än på matcherna som spelas på tisdagar och onsdagar. Och vi har verkligen kämpat för att få så många som möjligt då. Vi hade hoppats på att få igenom ytterligare några saker. Men alla var tvungna att ta några tisdags- och onsdagsmatcher för att det skulle gå ihop, och vi är nöjda med spelschemat, säger Stefan Enbom.