â Det jag kan sĂ€ga Ă€r att nĂ€r vi fĂ„r kĂ€nnedom om att en insats uteblir, eller om nĂ„gon annan brist i hemtjĂ€nsten, sĂ„ utreder vi det tillsammans för att se vad vi behöver Ă„tgĂ€rda, sĂ€ger Sandra Keinström RynbĂ€ck och fortsĂ€tter:
â Det vi gör Ă€r att vi ser över och utreder med enhetscheferna, tillsammans med personalgruppen, vad som har hĂ€nt och varför vi inte utförde den hĂ€r insatsen. Sedan jobbar vi med bristerna vi ser att vi har för att det inte ska hĂ€nda igen.
Ăr en Ă„tgĂ€rd att minska hemtjĂ€nstgrupperna?
â NĂ€r vi jobbar i Ă€renden dĂ€r vi fĂ„r till oss att nĂ„gonting inte funkar som det ska i vĂ„ran organisation dĂ„ tittar vi bĂ„de organisatoriskt, Ă€r det nĂ„gonting dĂ€r vi behöver se över, likvĂ€l som vi tittar pĂ„ de mer operativa sakerna i hemtjĂ€nsten, som vi kanske mĂ„ste förĂ€ndra i hur vi utför jobbet, sĂ€ger Sandra Keinström RynbĂ€ck.
Om de uteblivna ÄtgÀrderna upprepas gör man nÄgonting annorlunda dÄ?
â Vi vill ju hela tiden bli en bĂ€ttre verksamhet och nĂ€r vi jobbar med förbĂ€ttringsĂ„tgĂ€rder sĂ„ mĂ„ste vi hela tiden skruva i vad vi förĂ€ndrar och förbĂ€ttrar. Det kan ju vara sĂ„ att vi inte riktigt kommit fullt ut första Ă„tgĂ€rden utan att vi mĂ„ste fortsĂ€tta jobba, och vissa saker vi förĂ€ndrar tar ju lĂ€ngre tid Ă€n andra, sĂ€ger Sandra Keinström RynbĂ€ck.